KÖPVILLKOR SATAKE.SE
Kontakt
info@satake.se
Beställning
Efter lagd beställning har ett avtal slutits mellan dig och Satake. En orderbekräftelse skickas till den mailadress du angivit vid köpet. Personuppgifter hanteras enligt bestämmelserna i GDPR, läs vår integritetspolicy här.
Betalning
All betalning hanteras av Klarna. Läs deras köpvillkor här.
Klarnas Dataskyddspolicy kan du läsa här.
Moms ingår i alla listade priser och alla betalningar hanteras till fullo av Klarna. Betalningstiden för faktura är satt till 14 dagar från och med datum som varor skickas från Satakes lager i Sverige Vid utebliven betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt en dröjsmålsränta på f.n. 25,5%. Klarna uppfyller alla krav för PCI DSS och innehar SSL-certifikat.
Leverans & Frakt
Alla beställningar hanteras och levereras av Satake så snabbt som möjligt. Oftast 1 – 3 bankdagar. Alla transporter går via PostNord Logistics, DHL eller Schenker.
Fri frakt på alla ordrar över 500 kronor. En fraktavgift på 89 kronor tillkommer för ordrar upp till 499 kronor.
Satake.se levererar endast till Sverige.
Outlöst försändelse
En försändelse som ej lösts ut och därmed går åter till Satake debiteras en avgift om 199 kronor.
Reklamationer
Fabrikationsfel avser fel som uppkommit i produktion, vilket kan innebära fel i funktion eller utseende, såsom materialdefekter eller ojämnheter *
Om du har råkat ut för en defekt produkt så hjälper vi dig givetvis så gott vi kan för att rätta till det.
För att kunna hantera din reklamation så smidigt som möjligt behöver vi en utförlig beskrivning samt bilder/filmer som visar produktens defekt/fel.
Är varan inköpt hos någon av våra återförsäljare/kunder, vill vi att ni i första hand kontakta dessa med er reklamation.
Verifera leveransen vid ankomst och notera att sändningen är korrekt och felfri. Vid reklamationer skall kunden kontakta Satake via info@satake.se med rubriken reklamation. För att kunna hantera en reklamation behövs ordernumret, orsak till reklamationen samt bild. Vid godkänd reklamation bekostar Satake frakt.
Reklamationsrätten är 3 år från orderdatum. Reklamation som pga vårdslös hantering vid frakt (transportskada) måste anmälas till oss inom fyra bankdagar.
Ångerrätt
Kunden har alltid 14 dagars ångerrätt enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokal från den dagen du tar emot försändelsen. Om din beställning levererats i flera omgångar gäller datumet för respektive produkt och leverans.
Ångerrätten ger dig rätt att undersöka dina produkter på motsvarande sätt som du skulle kunnat göra i en fysisk butik. När du packar upp varan har du ett ansvar att vara försiktig för att minimera skadan på originalförpackningen. Om produkten du beställt kräver montering så ska den vara omonterad för att din retur ska bli godkänd.
Vid ånger står kunden för returfrakten och ansvarar för varan tills den kommit Satake till handa.
Avbeställning
Avbeställning av specialtillverkad artikel som färdigställts eller anskaffats är ej möjlig. Kunden har rätt att avbeställa en standardorder fram till dess att varan är mottagen eller ankommit ombud. Satake har då rätten att ta ut en skälig avgift för avbeställnigen.
Ansvar för fel
Satake ansvarar för fel i leveransen begränsat till gällande köpvillkor.
Force Majeure
I händelse av naturkatastrofer, arbetsmakrnadsåtgärder, myndighetsbeslut, krig, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter och jämförbara händelser utanför Satakes kontroll hänförs ärendet force majeure, vilket innebär att Satake frias från förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.
Tvist
Tvist i anledning av detta avtal prövas av första instans Stockholms Tingsrät och svenska lag ska tillämpas. Satake föjer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.
Ägande
Alla varor är Satakes egendom till dess att full betalning erlagts.