KÖPVILLKOR SATAKE.SE

 

 

Kontakt
info@satake.se

 

Beställning

 

Efter lagd beställning har ett avtal slutits mellan dig och Satake. En orderbekräftelse skickas till den mailadress du angivit vid köpet. Personuppgifter hanteras enligt bestämmelserna i GDPR, läs vår integritetspolicy här.

 

Betalning

 

All betalning hanteras av Klarna. Läs deras köpvillkor här.

 

Klarnas Dataskyddspolicy kan du läsa här.

 

Moms ingår i alla listade priser och alla betalningar hanteras till fullo av Klarna. Betalningstiden för faktura är satt till 14 dagar från och med datum som varor skickas från Satakes lager i Sverige Vid utebliven betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt en dröjsmålsränta på f.n. 25,5%. Klarna uppfyller alla krav för PCI DSS och innehar SSL-certifikat.

 

Leverans & Frakt

 

Alla beställningar hanteras och levereras av Satake så snabbt som möjligt. Oftast 1 – 3 bankdagar. Alla transporter går via PostNord Logistics, DHL eller Schenker.

 

Fri frakt på alla ordrar över 500 kronor. En fraktavgift på 89 kronor tillkommer för ordrar upp till 499 kronor.

 

Satake.se levererar endast till Sverige.

 

Outlöst försändelse

 

En försändelse som ej lösts ut och därmed går åter till Satake debiteras en avgift om 199 kronor.

 

Reklamationer

 

Verifera leveransen vid ankomst och notera att sändningen är korrekt och felfri. Vid reklamationer skall kunden kontakta Satake via info@satake.se med rubriken reklamation. För att kunna hantera en reklamation behövs ordernumret, orsak till reklamationen samt bild. Vid godkänd reklamation bekostar Satake frakt.

 

Reklamationsrätten är 3 år från orderdatum. Reklamation som pga vårdslös hantering vid frakt (transportskada) måste anmälas till oss inom fyra bankdagar.

 

Ångerrätt

 

Beställaren har 365-dagars ångerrätt. Avdrag på mellan 15 – 80 % görs på varor som har använts och är i ett förändrat skick. Varor som använts på ett felaktigt sätt och därmed inte längre är funktionella återbetalas ej. För full återbetalning krävs det att varan är i oförändrat nyskick och kunna säljas igen som ny, i originalförpackning. Vid ånger står kunden för returfrakten och ansvarar för varan tills den kommit Satake till handa.

 

Öppet köp och ångerrätt gäller ej då artikeln är specialtillverkad för enskild kund.

 

Avbeställning

 

Avbeställning av specialtillverkad artikel som färdigställts eller anskaffats är ej möjlig. Kunden har rätt att avbeställa en standardorder fram till dess att varan är mottagen eller ankommit ombud. Satake har då rätten att ta ut en skälig avgift för avbeställnigen.

 

Ansvar för fel

 

Satake ansvarar för fel i leveransen begränsat till gällande köpvillkor.

 

Force Majeure

 

I händelse av naturkatastrofer, arbetsmakrnadsåtgärder, myndighetsbeslut, krig, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter och jämförbara händelser utanför Satakes kontroll hänförs ärendet force majeure, vilket innebär att Satake frias från förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

 

Tvist

 

Tvist i anledning av detta avtal prövas av första instans Stockholms Tingsrät och svenska lag ska tillämpas. Satake föjer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

 

Ägande

 

Alla varor är Satakes egendom till dess att full betalning erlagts.

 

 

Standardvy | Byt till Mobil vy